– Możliwości, które staramy się tworzyć dla studentów, dają zetknięcie z praktyką codziennego funkcjonowania firmy – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Żabka Polska. Podkreśla, że sieć Żabka oferuje wiele możliwości rozwoju zawodowego. Należą do nich m.in. staże, praktyki, a także program „Kreatorzy produktów”, umożliwiający tworzenie propozycji produktów, które być może trafią na sklepowe półki. Żabka jest partnerem kilku uczelni, ściśle współpracując m.in. z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Jak przekonuje Kubczak, rozwój sieci w ostatnich latach świadczy o wyjątkowości firmy. Warto samemu się o niej przekonać . – Myślę, że warto zobaczyć, jak wygląda od środka firma, która była w stanie w ciągu niespełna czterech lat przeobrazić całą swoją sieć do zupełnie nowego formatu – uważa dyrektor ds. korporacyjnych w Żabka Polska. Podkreśla, że firma jest dostrzegana przez wielu strategicznych graczy z całego świata.
Alfred Kubczak zwraca także uwagę, że Żabka jest formatem franczyzowym. Sklepy prowadzone są przez franczyzobiorców, czyli samodzielnych przedsiębiorców skupionych pod marką sieci. To oni zatrudniają pracowników, a firma zapewnia im wsparcie w postaci narzędzi oraz ok. 2 tys. pracowników i współpracowników w skali kraju. Według Kubczaka, franczyza Żabki jest jedną z najbardziej przystępnych na rynku. Co ciekawe, aktualnie ponad 10% stanowisk pracy w Żabce to stanowiska związane z technologiami cyfrowymi. – Firma stereotypowo postrzegana jako handlowa, niepostrzeżenie zmieniła się tak naprawdę w firmę cyfrową. To pokazuje, jak zmienia się rynek pracy – zauważa Kubczak.
Jakie możliwości rozwoju zawodowego oferuje Żabka Polska? Dlaczego warto z nich skorzystać? Więcej w nagraniu.
Autor:
Alfred Kubczak – dyrektor ds. korporacyjnych firmy Żabka Polska, która jest partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju.
Przez wiele lat, w związku z przygotowaniem w dziedzinie marketingu i zarządzania, zaangażowany w zarządzanie sprzedażą, m.in. w branży komputerowej i paliwowej. Równolegle pracował jako dziennikarz radiowy. W latach 1994-2009 związany był z firmą Shell, zajmując się m.in. komunikacją oraz pracując w globalnych strukturach koncernu, a w latach 2009-2016 był dyrektorem ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska (właściciela sieci Biedronka).