PR-owiec musi dobrze wiedzieć, co chce przekazać

Wypowiedź Marka Sokoła, prezesa agencji Kancelaria PR

– Musimy dobrze wiedzieć, co chcemy ludziom przekazać, a więc musimy tak te treści przekazywać dziennikarzom i opinii społecznej, aby nie były one traktowane jako coś, co jest niepotrzebne albo jest laurką dla naszego klienta – wyjaśnia Marek Sokół, prezes agencji Kancelaria PR, który wcześniej przez kilkanaście lat pracował jako dziennikarz. – Na pewno dobrym PR-owcem będzie ten, kto ma już jakieś doświadczenie dziennikarskie – zaznacza. Dokładność, umiejętność zadawania pytań, a także wykonywania pogłębionej analizy i researchu – to właśnie te cechy, jako łączące dobrego dziennikarza i dobrego PR-owca, wymienia Sokół.

Według Marka Sokoła, warto rozpocząć karierę PR-owca od pracy w agencji public relations, a nie od działu PR wybranej firmy. – Jeżeli po studiach PR-owskich pójdziemy od razu do jakiejś firmy, to jesteśmy włożeni już w jakieś tory, gdzie musimy słuchać prezesa. Jeżeli ustawimy się od razu w roli takiej „tuby propagandowej”, to dla PR-owca to nie jest dobry początek pracy – ocenia prezes agencji Kancelaria PR.

Jakie znaczenie ma dzisiaj branża PR? Jak rozpocząć karierę PR-owca? Więcej w nagraniu wykładu.

Autor:

Marek Sokół – prezes agencji Kancelaria PR. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podyplomowych studiów Public Relations na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Ekspert ds. public relations, a wcześniej wieloletni dziennikarz, głównie gospodarczy. Był reporterem i gospodarzem studia telewizyjnego TVN24 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w tej samej stacji prowadził również rynkową część serwisów ekonomicznych i magazyn ekonomiczny „Ostatnie piętro”. Był gospodarzem programów w TV Biznes oraz TVP 3. Pracował także w Radiu Kraków, „Trójce” oraz jako pedagog i nauczyciel.

Partner strategiczny

Partnerzy instytucjonalni

Partner

Partnerzy medialni

Twoja playlista jest pusta.