Jak dostać angaż w teatrze muzycznym?

Wypowiedź Jana Traczyka, wokalisty, kompozytora, aktora musicalowego

– Generalnie bym uderzał po prostu wszędzie, szukał tych możliwości i myślał o tym, do jakiej roli rzeczywiście pasuję. Mam wrażenie, że czasem ludzie na siłę nastawiają się na role, do których nie pasują. A najlepiej poprosić kogoś, żeby spojrzał na nas z zewnątrz i nam powiedział, do czego tak naprawdę pasujemy i rzeczywiście celować bardziej w te rzeczy, a także myśleć może o tych rolach już wcześniej, do jakich ja będę pasował – czy bardziej do charakterystycznych, komediowych, czy romantycznych – mówi Jan Traczyk, wokalista, kompozytor i aktor musicalowy.

Co jest ważniejsze w teatrze muzycznym: warsztat aktorski czy wokal?

– Ja np. wykształcenia aktorskiego nigdy nie miałem. Oczywiście to zawsze też było dla mnie utrudnienie, bo do różnych rzeczy dochodziłem dłużej. Potrzebuję po prostu więcej czasu, żeby zbudować rolę i żeby wiedzieć, jak dana scena ma wyglądać (…). To jest tak w teatrze muzycznym, że czasem, jak komuś dobrze wychodzi np. śpiew, to przymkną oko, bo wiedzą, że aktorsko w trakcie prób się otworzy, że sobie poradzi – mówi aktor musicalowy znany ze scen teatrów Studio Buffo, Roma i Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.

A także:

  • Jak Janek Traczyk dostał angaż w teatrze muzycznym?
  • Dla kogo najlepszy jest teatr Studio Buffo?
  • Jak wokalista ocenia rynek teatrów muzycznych w Polsce?

Jan Traczyk – wokalista, aktor musicalowy, kompozytor, a także autor tekstów. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji. Ukończył Zespół Państwowych Szkół Muzycznych II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie piosenki.

Jako dziecko debiutował w głównej roli w operze dziecięcej „Pan Marimba” w Teatrze Wielkim w Warszawie. W latach 2011–2017 śpiewał w teatrze Studio Buffo, gdzie wcielał się m.in. w rolę Jana, głównego bohatera musicalu „Metro”. Od 2016 do 2019 r. występował w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni jako Gringoire – w musicalu „Notre Dame de Paris”. W warszawskim Teatrze Muzycznym Roma zagrał główne role w musicalach „Piloci” oraz „Aida”. Jest laureatem wielu konkursów wokalnych i kompozytorskich, m.in. Festiwalu Piosenki Retro im. Mieczysława Fogga. Był uczestnikiem kilku programów typu talent show. Współpracuje ze Studiem Accantus, gdzie wykonuje covery musicalowych przebojów. W 2020 r. ukazała się jego debiutancka płyta „Nadal jestem”.

Partner strategiczny

Partnerzy instytucjonalni

Partner

Partnerzy medialni

Twoja playlista jest pusta.