– Komunikacja kryzysowa jest bardzo trudna, ale kłamstwo to najgorsze, co rzecznik może zrobić. Wtedy nie jest wiarygodny, zarówno w opinii społeczeństwa, któremu tłumaczy dane wydarzenia, ale też w środowisku dziennikarzy, którzy po prostu „przypną” mu etykietę kłamczucha – mówi Agnieszka Sobucka, menedżer ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy Emitel S.A., firmy będącej największym operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce.
Radzi również, co powinien zrobić rzecznik, gdy nie zna odpowiedzi na jakieś pytanie i zdradza, co daje jej największą satysfakcję z pracy w tym zawodzie.
A także:
- Na czym obecnie polega praca rzecznika prasowego?
- Jak utrzymać dobre relacje z dziennikarzami?
- Jakie są cienie pracy rzecznika?
Agnieszka Sobucka – menedżer ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy Emitel S.A., firmy będącej największym operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Absolwentka studiów o specjalizacji przywództwo i komunikacja społeczna w Wojskowej Akademii Technicznej. Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji i public relations. Przed dołączeniem do Emitel pracowała w PGE EJ 1, gdzie odpowiadała za kontakty z mediami oraz komunikację ze społecznościami lokalnymi, mającą na celu budowanie poparcia dla budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu. Wcześniej w Allianz Polska odpowiadała za komunikację korporacyjną i relacje z mediami, pełniąc jednocześnie funkcję zastępcy rzecznika prasowego. Pracowała również dla takich ubezpieczycieli jak InterRisk, Gothaer, Aegon i PZU. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.