Badanie przeprowadzane przez AIESEC jest niezależnym badaniem ankietowym, które pokazuje, w jaki sposób studenci postrzegają rynek pracy. Pytania mają charakter otwarty, co oznacza, że studenci samodzielnie, bez sugestii w ankiecie, wskazują firmy, które ich zdaniem są najlepszymi pracodawcami na rynku. Ankietowani wypowiadają się również na temat swoich oczekiwań co do pracodawców czy obaw związanych z przyszłym zajęciem zawodowym.
Sieć Kaufland w zestawieniu AIESEC jest jednym z najlepiej ocenionych miejsc pracy. Co więcej, postrzeganie firmy w oczach studentów w ostatnich dwóch latach znacznie wzrosło. Detalista w tym samym rankingu w 2019 roku zajął 24. miejsce, rok później – 16., a w tegorocznej edycji zestawienia sięgnął podium, zajmując trzecią pozycję.
Sieć Kaufland od lat zdobywa liczne wyróżnienia w kategorii najlepszych pracodawców na rynku krajowym i zagranicznym. Zajęcie trzeciego miejsca w rankingu tworzonym przez studentów jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i potwierdzeniem, że prowadzona przez nas polityka personalna stanowi ważny wyróżnik w oczach osób, które dopiero wchodzą na rynek pracy – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.
W badaniu bierze udział ponad 2000 osób w 12 miastach w Polsce – łącznie na 14 uczelniach.
Praktyka czyni mistrza
Podczas konferencji AIESEC, która odbyła się 6 sierpnia, eksperci sieci Kaufland przeprowadzili cykl szkoleń między innymi z budowania marki pracodawcy na LinkedIn oraz autoprezentacji kandydatów do pracy. Firma ogłosiła też nabór na kolejną edycję studenckich Ambasadorów Kaufland. O swoich wrażeniach z pełnienia tej funkcji mówiła między innymi Joanna Piórkowska, która w minionych miesiącach była Ambasadorką, a obecnie odbywa praktyki w dziale HR sieci.
Kaufland od lat współpracuje ze środowiskiem studenckim - nie tylko z AIESEC Polska, ale również z takimi organizacjami jak np. NZS Polska czy też Zrzeszenie Studentów Polskich, a także z licznymi lokalnymi biurami karier na wyższych uczelniach, ceniąc relacje z osobami, które dopiero wchodzą na rynek pracy. Sieć realizuje między innymi cieszące się dużą popularnością praktyki letnie oraz roczny program stażowy Absolwent. Tylko w tym roku w ramach pierwszego z nich Kaufland przyjął aż 75 studentek i studentów, którzy pod fachową opieką ekspertów firmy zaczęli zbierać pierwsze praktyczne doświadczenia w pracy w sektorze handlu detalicznego. Letnie praktyki odbywają się w wielu działach w centrali we Wrocławiu, centrach logistycznych i w sklepach w całym kraju. Uczestnicy praktyk otrzymują również pensję w wysokości 2 900 zł brutto miesięcznie.
Sieć uruchomiła również rekrutację na jesienną edycję rocznego programu stażowego Absolwent, który przeznaczony jest dla absolwentów wszystkich kierunków studiów. Podczas stażu, który wystartuje 1 października, nowo zatrudnieni poznają specyfikę pracy w centrali firmy we Wrocławiu w dziale finansów, zakupów oraz operacyjnej sprzedaży w marketach na terenie całego kraju. Staż jest płatny – wynagrodzenie wynosi 5 000 zł brutto miesięcznie.
Staż jest doskonałą okazją do nabycia szeregu umiejętności i kompetencji, które pomogą wejść młodym ludziom na rynek pracy. Stażyści już od pierwszych dni otrzymują solidne podstawy merytoryczne – poznają specyfikę pracy w międzynarodowej sieci handlowej, biorą udział w szkoleniach wewnętrznych oraz kursach językowych, które organizujemy w Kauflandzie. Każdy ze stażystów może liczyć na wsparcie ze strony swoich mentorów, którzy nie tylko dzielą się wiedzą i doświadczeniem, ale również służą pomocą w codziennej pracy – dodaje Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.
Więcej informacji o programie stażowym Absolwent można znaleźć pod adresem: https://kariera.kaufland.pl/absolwenci-studenci/program-stazowy-absolwent.html
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 228 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.