W tegorocznej – jedenastej – edycji badania Randstad Employer Brand Research wzięło udział blisko 5 tysięcy respondentów (pracujących, uczących się lub poszukujących pracy) w wieku od 18 do 64 lat. Ankietowani oceniali stabilność zatrudnienia, poziom wynagrodzenia, perspektywy rozwoju zawodowego, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym czy atmosferę w miejscu pracy. Na podstawie ich odpowiedzi tytuł najatrakcyjniejszego pracodawcy w tym roku przypadł marce Samsung. Ankietowani utożsamiają Samsung z dobrą kondycją finansową, dobrą reputacją oraz możliwością rozwoju zawodowego.
–Miejsce na najwyższym stopniu podium to zaszczyt, ale także olbrzymia odpowiedzialność. Cieszymy się, że nasza rynkowa pozycja oraz kultura organizacyjna zostały docenione. To idealny moment, by podziękować każdemu z tysięcy pracowników w Polsce, którzy codziennie przyczyniają się do budowania tego wizerunku – mówi Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.
Randstad Employer Brand Research to badanie dotyczące wizerunku i czynników atrakcyjności pracodawców. Ankietowani określają, czy według nich dana firma jest atrakcyjnym miejscem pracy. W ramach badania oceniają oni m.in. stabilność zatrudnienia, satysfakcjonujące wynagrodzenie, perspektywy rozwoju zawodowego, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym czy przyjazna atmosfera w miejscu pracy.
Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 r. w Belgii. Dziś Randstad Employer Brand Research obecne jest już w 34 krajach i obejmuje ponad 190 000 respondentów z 6493 firm. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2021 r. na próbie 4931 osób. Próba była reprezentatywna pod względem płci z nadreprezentacją osób w wieku 25-44 lata.
Autor: Psmialkowski, źródło: Samsung