Kto może wziąć udział?
Od 1 grudnia można składać aplikacje do czwartej edycji konkursu “25 under 25”, do udziału w którym zaproszeni są młodzi naukowcy, przedsiębiorcy, założyciele startupów, aktywiści społeczni, działacze na rzecz ekologii czy twórcy nowych technologii. Aplikacje składać można do 16 stycznia 2022 roku włącznie. Organizatorem konkursu jest McKinsey and Company we współpracy z miesięcznikiem Forbes.
Dotychczasowi laureaci
Wśród dotychczasowych laureatów znaleźli się m.in. Damian Markowski, współzałożyciel Therapify, stanowiącego marketplace dla branży ochrony zdrowia psychicznego, który pomaga łączyć pacjentów z lekarzami czy Rafał Grudzień - współzałożyciel startupu ProperGate, oferującego inteligentny system zarządzania logistyką na budowie. Jego rozwiązanie pomaga m.in. w zarządzaniu dostawami materiałów budowlanych, monitorowaniu działań logistycznych i raportowaniu, obniżając koszty przedsięwzięć budowlanych nawet o 15 proc. Kolejna laureatka to Ewelina Zaremba, która od 2018 roku pełni rolę dyrektora technologicznego w Sygnis New Technologies – wszechstronnej firmie inżynieryjnej, która specjalizuje się w realizowaniu najróżniejszych projektów technologicznych w obszarze biodruku 3D czy inżynierii tkankowej. Ewelina dołączyła do Sygnis w 2017 roku – w trakcie studiów z lotnictwa i kosmonautyki na Politechnice Warszawskiej, a także po ukończeniu praktyk w Centrum Badań Kosmicznych PAN i stażu w firmie Astronika. Wszyscy laureaci swoimi projektami i pomysłami wysoko stawiają poprzeczkę.
Finał i co dalej?
Ze wszystkich przesłanych zgłoszeń, kapituła wybierze 25 finalistów, a spośród nich – 5 laureatów. Ich listę opublikuje prestiżowy magazyn Forbes. Każdy z laureatów otrzyma także stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych. Oprócz stypendium, laureaci otrzymają wsparcie wyjątkowych mentorów przez pełny rok od zakończenia konkursu. Dzięki ich wsparciu będą mogli rozwijać dalszą ścieżkę kariery, czerpiąc z doświadczenia liderów. Konkurs “25 under 25” jest także okazją do poznania wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów, które być może przyniosą rezultat w postaci realizacji kolejnych inicjatyw.
Generacja Z
– Obraz generacji Z, który wyłania się z tego konkursu zaprzecza wszelkim stereotypom o pokoleniu z oczami utkwionymi w ekranie, które nie chce pracować po 16 godzin dziennie. Setki zgłoszeń, które trafiają do nas z każdą edycją inicjatywy, dają nam ogrom inspiracji oraz dużą dawkę optymizmu i pozytywnej energii. Widzimy wielu młodych ludzi, którzy z pasją działają na rzecz klimatu czy otwartości i różnorodności, z ambicją budują swoje firmy czy rozwijają nowe technologie. Z listy finalistów wyłania się obraz świadomej generacji o wysokiej wrażliwości społecznej, która z rozmysłem używa nowych technologii i mediów społecznościowych, żeby mówić o tym, co dla nich ważne i prowadzić do realnych zmian w społeczeństwie. W tej inicjatywie, chcemy być otwarci na zmianę, którą niosą oraz docenić ich talent i ambicje – komentuje Tomasz Marciniak, partner zarządzający McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.
Z danych GUS wynika, że przedstawiciele pokolenia Z stanowią już ponad 20% rynku pracy w Polsce, a ich rola w kształtowaniu trendów wciąż rośnie.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Kandydatami mogą być wszystkie pełnoletnie osoby, urodzone w 1996 roku lub później, mówiące płynnie po polsku i aktywnie działające w jednej z pięciu kategorii konkursowych, którymi są: Biznes, Nowe Technologie, Nauka, Działalność Społeczna, Zrównoważony rozwój i klimat.
“25 under 25” jest wyjątkową inicjatywą, którą zapoczątkowało w 2018 roku warszawskie biuro McKinsey & Company wraz z miesięcznikiem Forbes. W kapitule konkursu „25 under 25” zasiadają znani i cenieni przedstawiciele świata biznesu, nauki, technologii oraz organizacji pozarządowych, którzy na co dzień są dla innych inspiracją do działania. Co roku w tym prestiżowym konkursie wyróżnionych zostaje 25 najzdolniejszych młodych Polaków, którzy nie boją się marzyć, mierzyć wysoko, planować i wprowadzać swoich planów w życie.
Formularz zgłoszeniowy oraz więcej szczegółów na temat zasad konkursu na stronie organizatora.
Opr. Weronika Sikora
Źródło: McKinsey & Company