Luxembourg, 5ty lutego 2025: Stworzony przez fanów i dla fanów Światowy Dzień kremu Nutella® – obchodzony co roku 5 lutego – już od 2007 roku łączy miłośników marki na całym świecie, wywołując u nich jeszcze więcej uśmiechów i inspirując do pozytywnego nastawienia do życia.
W tym roku obchodom święta marki towarzyszą liczne wydarzenia kulturalne – oto najważniejsze z nich:
- Nutella® Sound – wyjątkowy utwór muzyczny stworzony dla marki przez kreatywną agencję muzyczną Massive Music odzwierciedlający wartości marki takie jak: optymizm i poczucie wspólnoty. Inspiracją do powstania utworu stał się jeden z kluczowych składników, bez którego nie wyobrażamy sobie kremu Nutella® – orzechy laskowe. To one pomogły stworzyć ten wyjątkowy utwór, a nie miały łatwo. Wysypywano je na instrumenty klawiszowe, potrząsano nimi w słoikach, a nawet rzucano nimi o zestawy perkusyjne czy gitary by wydobyć nieoczywiste dźwięki… Efekt końcowy? Wesoła, chwytliwa melodia, którą trudno przestać nucić i przy której nie sposób się nie uśmiechnąć.
- Wystawa w MAXXI Museum w Rzymie. Czy wiesz, że Włoskie Narodowe Muzeum Sztuki XXI wieku jest obecnie gospodarzem specjalnej wystawy upamiętniającej 60-letnią podróż kremu Nutella® przez dekady? Wystawa jest otwarta dla zwiedzających do 20 kwietnia.
- Premiera książki “The New Nutella World”. Miło nam poinformować, że włoski dziennikarz i pisarz specjalizujący się w tematyce kulinarnej Gigi Padovani właśnie wydał nową edycję swojej książki o drodze, jaką pokonała Nutella od powstania do miana uwielbianej na całym świecie marki i jej roli w popkulturze na przestrzeni 6 dekad. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników kulinariów.
Więcej szczegółów odnośnie World Nutella Day – światowego święta kremu Nutella na stronie marki – Nutella.com
Innowacja, która stworzyła ikonę
Nutella®, która w ubiegłym roku obchodziła swoje 60-lecie, jest wybierana przez miliony ludzi na całym świecie jako sposób na szerzenie pozytywnej energii, spędzanie wspólnych chwil i niezrównany smak. To historia wynalazczości i pasji, która od sześciu dekad wywołuje uśmiechy na twarzach ludzi w 170 krajach.
Ta miłość i pasja były również inspiracją do zorganizowania Światowego Dnia kremu Nutella® w 2007 roku. Kiedy Sara Rosso po raz pierwszy celebrowała Światowy Dzień kremu Nutella®, Nutella® była dostępna wyłącznie jako krem orzechowo-czekoladowy. Dziś, 17 lat później, fani na całym świecie mogą cieszyć się kremem Nutella® pod wieloma postaciami – jako ciastko, przekąska, mrożone wypieki, a nawet lody. Kilka miesięcy temu Nutella® wprowadziła także nową wersję roślinną, umożliwiając jeszcze większej liczbie osób delektowanie się jej smakiem.
Patrząc w przyszłość, Grupa Ferrero będzie kontynuować poszukiwania nowych sposobów na zaskakiwanie i zachwycanie swoich fanów, rozwijając jednocześnie dziedzictwo kremu Nutella® i swoje doświadczenie w branży cukierniczej. Przykładem tego jest premiera i rozszerzenie nowej gamy mrożonych wypieków: muffinek, croissantów, naleśników i pączków, które pozwolą cieszyć się wyjątkowym smakiem kremu Nutella® również w domu.
Thomas Chatenier, Global President brandu Nutella w Ferrero, powiedział: „Światowy Dzień kremu Nutella® to świadectwo trwałej siły naszej marki i pasji naszych fanów, które ugruntowały pozycję kremu Nutella jako ikony kultury – celebrowanej nawet w książkach i na wystawach. W Ferrero zobowiązujemy się do nieustannej innowacji, aby Nutella® pozostała nieodłącznym elementem życia ludzi. Od zawsze chodziło nam o szerzenie radości i pozytywnej energii, a dziś mamy pełną gamę produktów Nutella® do zaoferowania – od ciastek i przekąsek, po lody i wypieki mrożone, a nawet krem roślinny. Ogromne podziękowania dla wszystkich fanów kremu Nutella®, którzy pomagają nam się rozwijać! Nie możemy się doczekać kolejnych lat z Wami, pełnych uśmiechów i tworzenia jeszcze bardziej wyjątkowych chwil dzięki kremowi Nutella®.
W tym roku marka zaprasza fanów do ponownego świętowania Światowego Dnia kremu Nutella® i dzielenia się radością, zachęcając ich do dzielenia się wyjątkowymi chwilami w mediach społecznościowych z użyciem hashtagów: #WorldNutellaDay #spreadanutellasmile.
Śledź obchody na oficjalnych kanałach społecznościowych Światowego Dnia kremu Nutella® i odwiedź www.nutella.com, aby znaleźć inspirujące treści, dzięki którym fani mogą wynieść swoje świętowanie na wyższy poziom.
Kontakt dla mediów
W przypadku pytań przedstawicieli mediów prosimy o kontakt : Urszula Jóźwiak, ujozwiak@art-media.com.pl
O ŚWIATOWYM DNIU kremu NUTELLA
Światowy Dzień kremu Nutella®, obchodzony corocznie 5 lutego, został spontanicznie wymyślony przez amerykańską blogerkę Sarę Rosso w 2007 roku. Ten wyjątkowy dzień poświęcony jest łączeniu się fanów kremu Nutella® na całym świecie, podziękowaniu im za ich miłość oraz umożliwieniu im dzielenia się swoją pasją w mediach społecznościowych – poprzez zdjęcia, przepisy, wiersze i wiadomości. Od początku Światowy Dzień kremu Nutella® stał się globalnym fenomenem, a fani na całym świecie nieustannie wyrażają swoją miłość do Nutelli®.
O kremie NUTELLA®
Nutella® narodziła się w 1964 roku. Ten unikalny krem z orzechów laskowych i kakao, uwielbiany przez miliony ludzi na całym świecie, jest tworzony przez firmę Ferrero przy użyciu starannie dobranych składników oraz z dbałością i pasją na każdym etapie produkcji.
Obecnie Nutella® jest dostępna w około 170 krajach i dzięki swojemu wyjątkowemu smakowi stworzyła całą gamę produktów, którymi można się cieszyć w różnych okolicznościach – od Nutella B-ready, przez Nutella Biscuits, po Nutella Croissant i Nutella Ice Cream.
W 2024 roku minęło 60 lat, od kiedy Nutella® wywołuje uśmiechy dzięki swojej pasji, kreatywności i innowacjom.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Nutella.com
O GRUPIE FERRERO
Początki Grupy Ferrero sięgają 1946 roku, kiedy to w małym miasteczku Alba we włoskim Piemoncie powstała cukiernia. Dziś Grupa Ferrero jest jednym z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach, sprzedającą uwielbiane przez wszystkich marki słodyczy w ponad 170 krajach. Grupa Ferrero przynosi radość ludziom na całym świecie oferując im uwielbiane smakołyki i przekąski w tym m.in. Nutella®, Kinder®, Tic Tac® i Ferrero Rocher®.
Około 47 000 pracowników Firmy z pasją tworzy produkty, które pomagają ludziom cieszyć się wyjątkowymi chwilami w życiu. Kultura rodzinna Grupy Ferrero, obecnie w trzecim pokoleniu, opiera się na oddaniu jakości i doskonałości, dziedzictwie oraz zaangażowaniu na rzecz planety i społeczności, w których działamy.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Ferrero.com